Friday, October 31, 2008

From My Puppy Pulpit: NCLB Fails to Address Needs of English Language Learners


¿Puedes leer esto? Ni podría idioma Inglés los alumnos que este año tuvo que tomar la misma Illinois Normas Prueba de Logros como compañeros que han hablado Inglés toda su vida.

La ley No Child Left Behind sin duda es una ley con buenas intenciones. Pero las expectativas son demasiado rígido? Cambios de Illinois Normas de la Prueba de Logros de este año ahora los estudiantes con una muy limitada comprensión del idioma Inglés a tomar la prueba ISAT en Inglés Inglés junto a sus compañeros de habla. En los últimos años, Aprendices del Idioma Inglés IMAGEN tomó la prueba, que es un logro de prueba diseñados específicamente para los estudiantes que están aprendiendo a hablar Inglés.

Los resultados fueron como se esperaba. La mayoría de las escuelas vieron sus gotas en ISAT sobre la base de datos de este grupo de estudiantes que tomaron la prueba y puede comprender las preguntas casi tan fácilmente como usted puede entender estos párrafos.

¿Es justo? En un mundo perfecto, sí. Sin embargo, Bongo considera que el "blanco y negro" de NCLB no tiene en cuenta las necesidades especiales de los Aprendices del Idioma Inglés y también de otros subgrupos que no suelen comprender las cuestiones que se pregunta.

¿No sería mejor si nos dio Aprendices del Idioma Inglés determinada una cantidad de tiempo de intensa instrucción en idioma Inglés antes de lanzar en esta prueba? La forma en que hoy existe, es como tirar un bebé en la profundidad final de una piscina antes de proporcionar cualquier lecciones de natación. Obviamente, queremos que la gente que vienen aquí de otros países a hablar Inglés. Sin embargo, cree que Bongo esperando Inglés fluido en el día 1 no es razonable.

Here's the translation:

Can you read this? Neither could English language learners who this year had to take the same Illinois Standards Achievement Test as classmates who have spoken English their entire lives.

The No Child Left Behind Act certainly is an Act with good intentions. But are the expectations too rigid? Changes for the Illinois Standards Achievement Test this year now required students with a very limited understanding of the English language to take the ISAT test in English alongside their English-speaking classmates. In past years, English Language Learners took the IMAGE test, which is an achievement test designed specifically for students who are just learning to speak English.

The results were as expected. Most schools saw drops in their ISAT data based upon this group of students who took the test and could understand the questions just about as easily as you can understand these paragraphs.

Is it fair? In a perfect world, yes. But Bongo feels that the "black and white" nature of NCLB does not take into account the special needs of English Language Learners and also of other subgroups that typically would not understand the questions being asked.

Wouldn't it be better if we gave English Language Learners a predetermined amount of time of intense English language instruction before throwing them into this test? The way it exists today, it's like throwing a baby into the deep end of a swimming pool before providing any swimming lessons. Obviously, we want people who come here from other countries to speak English. But Bongo thinks that expecting fluent English on day 1 is unreasonable.

No comments: